maandag 17 januari 2011

Kandidaat

Meer dan 40 jaar geleden gingen we reeds op vakantie naar Zuid-Limburg. Deze foto weet ik me nog goed te herinneren; het is aan de rand van het Onderste Bos bij Epen waar ik naar het in België gelegen kasteel Beusdal kijk. Inmiddels woon ik er al bijna 25 jaar en geniet nog steeds van het mooie landschap en de bijzondere natuur in dit buitenlands aandoende stukje Nederland.

Helaas komt de natuur steeds meer in de verdrukking. Zo heeft de provincie Limburg onlangs tal van natuurgebieden in de verkoop gegooid. In een prachtig beekdal bij Eys zal een golfbaan worden aangelegd. Gemeente en provincie zijn serieus met Center Parcs in gesprek over een bungalowpark op de Gulperberg. Het kamperen bij de boer dreigt te ontaarden in steeds meer echte campings.

Dit alles heeft mij bewogen om me voor GroenLinks kandidaat te stellen bij de Provinciale Staten verkiezingen op 2 maart 2011. Zodat toekomstige generaties hopelijk nog net zo van de natuur kunnen genieten als ikzelf ruim vier decennia geleden!

2 opmerkingen:

  1. Ja, laten we er samen gewoon zorgen dat we behouden wat we nog aan natuur over hebben. Geen probleem met kleinschalige kampeerboerderijen, geen probleem om de natuur toegankelijk te maken zodat mensen er van kunnen genieten, maar natuur moet natuur blijven!
    Dus geen golfbanen, geen campings, geen landhuizen in onze natuurgebieden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen camping in de natuur? Als toerist wil je toch het liefste zo dicht mogelijk bij of in de natuur.Je voorkomt hiermee de permanente bungalowparken die veel meer ha. opslorpen.
    Hoe meer mensen de natuur gaan waarderen des te meer mensen voor het behoud gaan.

    BeantwoordenVerwijderen